15 jan '18
Google My Business is een handige tool om al je bedrijfsgegevens binnen Google te beheren vanaf één punt. De informatie die je hier verstrekt wordt rechtstreeks verwerkt in Google’s database. Sinds kort hebben gebruikers de mogelijkheid om blog posts toe te voegen aan hun bedrijfspagina.
Google biedt de mogelijkheid om blog items te delen op je bedrijfspagina. Deze blog items worden vervolgens getoond onder de bedrijfsinformatie in de zoekresultaten. Het is dus een fantastische manier om nieuwe content op te laten vallen.
Het gaat echter niet om complete blog items. Google staat toe om een foto, titel en url toe te voegen. Deze url verwijst vervolgens naar de blogpost op je website. Mensen die zoeken op jouw bedrijf zullen dus recente content aangeboden krijgen!
Mocht je een evenement willen promoten dan kan dit ook. Dit is uitermate geschikt voor café’s, restaurants en catering bedrijven. Je kunt eenvoudig een start en einddatum toevoegen, plus een button die verwijst naar een reserveringspagina.
Wanneer je post gepubliceerd is kun je eenvoudig bijhouden hoevaak het bericht bekeken is in Google. Interessanter om te weten is hoe vaak er daadwerkelijk op het bericht geklikt is. Je kunt dus testen welke afbeeldingen en titels aanslaan, en welke niet.