Maak klanten zelfredzaam en ontlast je werknemers met een klantportaal.
Een klantportaal is een persoonlijke, digitale klant omgeving waarin klanten zelf zaken kunnen regelen. Voorbeelden van een klantomgeving zijn: Digid en Mijn Univé. Door te werken met een klantportaal maak je klanten zelfredzaam. Binnen het gebruikersaccount van de klant is alle persoonlijke informatie te vinden. Door middel van een eigen login omgeving waarin persoonlijke data beheerd kan worden, kan de klant zelf zaken regelen.
Klanten zo goed mogelijk van dienst zijn, zonder dat je zelf hiervoor alle handelingen uit hoeft te voeren.
Het grote voordeel van een klantportaal is dat een klant zelf toegang heeft tot data, waardoor deze data door hen beheerd kan worden. Hierdoor verlicht je de druk op de eigen medewerkers, verhoog je sales en optimaliseer je processen. Daarnaast zorg het gebruik van een klantenportaal voor structuur en inzicht in bedrijfsprocessen.
Hoe zorg je er voor dat je inzicht krijgt in al die data? Door middel van overzichtelijke dashboards is binnen enkele ogenblikken de meest belangrijke informatie in te zien. Dashboards zijn op allerlei manieren in te richten met tabellen, grafieken en kalender weergaven. Door gebruik te maken van slimme filters kan dagelijkse rapportage gecreëerd worden.
Niet iedereen heeft zomaar toegang tot alle data binnen het klantenportaal. Voordat gebruikers toegang hebben tot de data, moet er ingelogd worden in het portaal. Wie mag zich registreren en welke data mag er bekeken worden? Net zoals in een organisatie, hebben werknemers en klanten verschillende rechten, rollen en verantwoordelijkheden. Dezelfde permissies zijn in te richten in een portaal. Bepaal per gebruiker de toegang met lees en schrijfrechten.
Werk je met externe systemen, en mis je functionaliteit? In veel gevallen zijn externe systemen te integreren met het klantenportaal door middel van een API koppeling. Verrijk klantgegevens met datastromen vanuit verschillende bronnen en beheer alle data vanaf een centrale locatie.
Geef je klanten meer controle met een persoonlijke klantomgeving. Ontlast je werknemers en creëer overzicht en structuur binnen de organisatie.
Impact maken in je business door slimme tools en inzichten. Artificial Intelligence (AI) biedt nieuwe mogelijkheden om je business processen te optimaliseren.
Maak klanten zelfredzaam en ontlast je werknemers met een klantportaal.
Websites die leads en klanten genereren. Een unieke website die werkt voor jouw doelgroep.
Next generation e-commerce op het krachtige Shopware platform.