Laden

Menu

Gratis Quickscan
App ons Bel ons Mail ons Route Gratis Quickscan

We zijn momenteel gesloten

Google Adwords is verandert naar Google Ads, en nu?

Niels Bosman - Internetbureau Beter Bekend

11 oktober 2018

Google Adwords is verandert naar Google Ads, en nu? - Internetbureau Beter Bekend

Google biedt al bijna 20 jaar de mogelijkheid om te adverteren in haar zoekresultaten. Veel bedrijven maken hier dankbaar gebruik van. Wanneer je de mogelijkheden van 20 jaar geleden vergelijkt met die van vandaag de dag, dan kun je concluderen dat er veel veranderd is. Afgelopen zomer veranderde Google de naam van Google Adwords naar Google Ads. Maar wat is naast de naamswijziging nog meer verandert?

Google Ads
Google Ads is het nieuwe centrale platform waarin je al je advertenties binnen Google kunt beheren. Met Google Ads wil Google zich richten op zowel kleine bedrijven als grote organisaties.

De verschillen tussen Google Ads en Google Adwords
Google Ads gaat zich meer richten op Machine Learning. Misschien heb je al wel eens van deze term gehoord. Machine learning houdt eigenlijk het volgende in: Het geeft een computer of script de mogelijkheid om zelf nieuwe functies te ontwikkelen zonder dat deze geprogrammeerd zijn.

Smart campaigns
Met de nieuwe tool ‘smart campaigns’ kunnen bedrijven Google Ads zelf advertenties laten opmaken. De advertenties moet nog wel gecontroleerd worden. Bedrijven hebben volgens Google voortaan slechts enkele minuten nodig hebben om hun advertenties in te stellen. De tijd die bedrijven hierdoor overhouden kunnen ze besteden aan hun eigen ‘core business’.

Momenteel is ‘smart campaigns’ nog niet in Nederland actief. Wanneer deze dienst beschikbaar zal zijn is nog niet bekend. Echter is het ook nog maar de vraag hoe dit allemaal in de praktijk gaat werken. Google moet namelijk veel data tot zijn beschikking hebben om zorgvuldig advertenties te personaliseren.

Google Image Picker
Eind 2018 verwacht Google dat ‘Image Picker’ wordt gelanceerd. Met deze tool kunnen display-advertenties worden aangemaakt die vervolgens worden getoond in andere websites of apps. Of Google hiermee ook display-advertenties gaat vertonen in het zoeknetwerk is nog af te wachten.

Niels Bosman - Internetbureau Beter Bekend

Geschreven door:

Niels Bosman

Online freak bij Internetbureau Beter Bekend. Oud deelnemer WorldSkills 2015 in Brazilië. Mijn interesses: UX / HTML(5) / CSS(3) / PHP / MySQL / jQuery / SEO / SEA / AB testing.

Lees meer blogs

Delen: